[O1] Ściąganie przy przyspieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rawo
    Classic
    • 2007
    • 7

    [O1] Ściąganie przy przyspieszaniu

    ofca, gwintem auta nie dźwigniesz :wink: z tego co mi wiadomo to max jakie da się otrzymać to -30 :lol:
    czyli raczej siądzie jak się podniesie :wink:
  • holmen
    Classic
    • 2006
    • 3

    #2
    [O1] Ściąganie przy przyspieszaniu

    Witam
    Mam problem z rozpoznaniem przyczyny sciagania samochodu w lewo podczas przyspieszania i w prawo po zdjeciu nogi z gazu.
    Mechanicy sprawdzili zawieszenie - brak luzów-
    Geometria sprawdzona - wyniki w przedziale 0,01 stopnia czyli tez w normie .
    Niestety auto dalej zachowuje sie jakby jechalo ze zle ustawiona zbieznoscia po duzych koleinach / wiem jak to jest bo kiedys mechanik po % zle mi ustawil zbieznosc / a raczej ustawil rozbieznosc/

    Bardzo proosze o sugestie co moze byc przyczyna.

    przy stabilnej predkosci jest ok przy chamowaniu tez .

    Czy przyczyna moze byc uklad przekladni kierowniczej / nie wykazuje przy ruchu luzów ani "bicia"/ a jesli tak to jak to sprawdzic
    Dziekuje za ewentualna pomoc

    Komentarz

    • ernestowski
      Ambiente
      • 2012
      • 228

      #3
      Zamieszczone przez holmen
      przy stabilnej predkosci jest ok przy chamowaniu tez
      To by oznaczało, że problem jest z zespołem napędowym. Jedynym elementem zespołu napędowego, który tylko w takich warunkach może działać niesymetrycznie jest mechanizm różnicowy. Przy przyspieszaniu większy moment napędzający przekazywany na prawe kolo i tym samym przy hamowaniu silnikiem większy moment hamujący przekazywany na to koło. Więc trzeba by poczytać o objawach uszkodzenia mechanizmu różnicowego.

      [ Dodano: Pią 18 Maj, 12 18:17 ]
      Ale najpierw jeszcze bym porządnie zweryfikował poprawność zawieszenia zawieszenia :-). Być może uda się coś zobaczyć na tzw. szarpakach.

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        holmen, miłej lektury:

        oczywiście to najczarniejszy scenariusz i w OII a nie w OII ma miejsce :wink:

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          Miałem identyczne objawy, lecz u mnie poluzował się sworzeń na wahaczu w prawym kole, wzrokowo tego nie zauważyłem dopiero dokręcając wszystko po kolei okazało się że nakrętka na sworzniu poszła parę obrotów i ściąganie zniknęło. Ale to taka moja sugestia :P

          Komentarz

          • lukas_jg
            Rider
            • 2012
            • 600
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Nie miałeś wymienianych jakiś elementów ostatnio? być może gumy na wahaczu mają inną twardość i inaczej reagują.
            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

            Komentarz

            Pracuję...